Hulet waggaawwan - Twee jaar - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Frits Los - WaarBenJij.nu Hulet waggaawwan - Twee jaar - Reisverslag uit Alphen aan den Rijn, Nederland van Frits Los - WaarBenJij.nu

Hulet waggaawwan - Twee jaar

Door: Frits

Blijf op de hoogte en volg Frits

28 Augustus 2009 | Nederland, Alphen aan den Rijn

Het hoe, wat en waarom?
Het antwoord op die vragen brengt mij ertoe om gebruik te maken van het concept 'waarbenjenu'. Er is een aantal specifieke redenen waarom ik het op deze manier wil doen:
- Zo blijft een ieder die me lief is of ooit nog lief wordt op de hoogte.
- Het biedt mogelijkheden om vooral op anekdotische wijze verslag te doen van mijn belevenissen, vergezeld van de nodige ironie.
- Het is de beste manier om te reflecteren en te relativeren, zeker indien het voorzien wordt van jullie commentaren.
- Het is drempelloos, voor iedereen toegankelijk en verbindt mensen met elkaar.
- Het onderhoudt mijn Nederlands, de liefde voor deze taal en is een bron van expressie.

Wat wordt het vooral niet?
- Een bewaarplek voor slecht gedocumenteerde reisverhalen, die veel weghebben van een door een zeeman geschreven logboek.
- Een optie om mijn steeds beter wordende Engels met jullie te delen.
- Een klaagmuur waarbij ik al mijn ergernissen tentoon zal spreiden.
- Te zwart wit geschreven verhalen, waarbij alleen de excessen van het mooie Ethiopië zichtbaar worden.

Kortom: ik hoop jullie vooral te vermaken met mijn verhalen en zal in al mijn ontvankelijkheid uitkijken naar jullie commentaren en feedback. We maken er wat moois van!

  • 30 Augustus 2009 - 08:39

    Lyde Langedijk:


    Veel succes,plezier,gezondheid en geluk !!!!!! Maak er wat moois van !!!! We blijven reflecteren en relativeren, xx Lyde

  • 30 Augustus 2009 - 20:55

    Halil:

    Meester wens je het allerbeste en weet zeker dat je een goede keus hebt gemaakt , wens je heel veel geluk en gezondheid toe ;)

  • 31 Augustus 2009 - 07:18

    Wim Nijssen:

    ga je vooral ook veel plezier hebben?

  • 31 Augustus 2009 - 09:03

    Margreeth Engels:

    Fijn om op deze manier je te kunnen volgen op de nieuwe weg die je hebt verkozen te gaan. Heel veel pezier met de voorbereiding voor de reis. Liefs en groetjes van Margreeth

  • 31 Augustus 2009 - 17:04

    Minoek :

    Vol bewondering zal ik jouw avonturen op de voet volgen, leuk!
    Ga ontzettend genieten en maak er wat moois van! Liefs Minoek ;-)

  • 01 September 2009 - 15:20

    Mady:

    Hi Frits, leuk om op deze manier op de hoogte kunnen blijven van alles wat je mee gaat maken!x

  • 04 September 2009 - 11:15

    Martine Noors:

    Hé Frits, Ik ga je volgen hoor. Met Stan erbij. Ik dacht ineens aan het volende; Ik ben donateur van Wings of Support. Kijk eens op hun site; wingsofsupport.org. Misschien kunnen we iets leuks doen? Misschien makkelijker om gewoon te mailen. Criteris voor een project zijn belangrijk natuurlijk. Gebruik jij nog je SKBA mail adres? Zet 'm op daar. Je zal die zeurende ouders best nog wel eens missen denk ik, of niet....., haha. Met lieve groet MN

  • 06 September 2009 - 12:32

    Arianne Van Genderen:

    Ik hoorde van Margreeth Engels dat je naar Ethiopie gaat deze week.
    Ik vertrek de 20e voor een rondreis door het noordelijke deel van Ethiopie. "Toevallig"
    ontstond dit gesprek en zij gaf me je webadres.
    Zodoende kennen we elkaar niet,maar is het wel heel leuk om je verslag te lezen!
    Wens je een goede reis en misschien tot ziens!

  • 08 September 2009 - 13:39

    Jolanda Mourits:

    En lieve Frits, begint het al te kriebelen? Een hele goede reis eerst maar. Geniet en leer van en met elkaar. Het ga je goed! Ik blijf je volgen op deze leuke manier. groet Jolanda

  • 11 September 2009 - 08:04

    Lisette Volgering:

    Eindelijk is het dan zover.....Je hebt je heel goed voorbereid en ik hoop dat je je dromen waar kunt maken. Heel veel geluk, plezier en mooie ervaringen wens ik je toe.
    Alle goeds! Lisette

  • 13 September 2009 - 07:18

    Tom:

    Hey Frits!

    Inmiddels aangekomen, denk ik. Hoop voor je dat de reis goed is geweest en dat je snel thuis bent daar. Heel veel succes!

  • 13 September 2009 - 08:27

    Ben En Lia:

    Goedemorgen Frits,
    Is je reis goed verlopen? Koffers goed aangekomen en alles er nog in? Gisteren veel aan je gedacht! We bezochten vanwege open monumentendag de Baronie en werden rondgeleid door je oud collega's van CAS. Ben zei altijd, als hij het zat was op zijn werk: Ik ga lekker bij de Baronie achter de lopende band werken. Dus dit was zijn laatste kans om daar nog eens binnen te kijken! Frits we blijven je volgen en we houden elkaar op de hoogte! Big hug!

  • 13 September 2009 - 08:56

    Frits:

    Zoals ' beloofd' een berichtje uit Addis Abeba, Ethiopie. Vanochtend rond half 6 (half 12 Ethiopische tijd) lag ik eindelijk in bed. We bevinden ons op een fraaie accomodatie met tweepersoonskamers en een lauwe douche, helemaal prima. Deze kamer deel ik met een Schot, die wordt uitgezonden als leerkracht Engels. Voor hem is het allemaal erg ' overwhelming', dit is de eerste keer dat hij buiten zijn continent reist. Dan zijn de eerste dagen heftig, in alle opzichten. Van het afwijkende klimaat, tot het kunnen aanzien van bedelaars (voornamelijk oorlogsslachtoffers) en kinderen die hier 's nachts over straat zwerven. Zo intens heb ik de beginperiode in Ghana ook ervaren. Klimaat is hier erg prettig: gisteravond een graad of 10 en vandaag wordt het tussen de 25 en 30 graden. Het ruikt hier ook echt naar Afrika, dat is echt apart. Er hangt eenzelfde, aangename geur als destijds in Ghana. Moeilijk te omschrijven, maar wel bijzonder. Zo dadelijk wordt er geluncht en 's middags om half 3 begint de In Country Training. Deze duurt overigens acht dagen, dus naar verwachting reis ik volgende week maandag of dinsdag af naar Nekemte. Niet alleen, want een Brits/Nederlands echtpaar dat in Spanje woonde, reist ook die kant op. We worden daarheen gebracht door onze werkgever of iemand van VSO.

    Liefs Frits

  • 14 September 2009 - 11:41

    Antje:

    Hoi Frits,

    Fijn te lezen dat je veilig en wel bent geland. Veel succes en plezier bij de ICT en jouw verdere verblijf in Ethiopië.

    Hartelijke groet,

    Antje

  • 14 September 2009 - 13:04

    Claire:

    Lieve Frits,

    Ik volg je hoor!!

    Claire

  • 15 September 2009 - 20:43

    Rudy & Sylvia:

    Lieve broer we zijn allen blij dat je veilig en met goede moed bent aangekomen. we wensen je voor komende week alvast een goede en veilige reis toe richting nekemte,
    we keep in touch groetjes je broer en schoonzus

  • 17 September 2009 - 05:38

    Lyde:

    Ha Frits,
    Je bent gelukkig goed aangekomen, hopelijk ben je snel gewend en kun je met volle teugen genieten. Je moet ook nog de groeten hebben van jouw oude klas, zo sta je in het 'pikkedonker'in de duinen bij noordwijk en zo ben je in Afrika !!!! De collectebus voor jouw goede doel staat al in de klas !! xx Lyde

  • 17 September 2009 - 16:59

    Je Grote Lieve Nicht:

    Rudi, je bent bij me in gedachte ;-) Ik hoop van harte dat je veel plezier,succes,gelukt en in goede gezondheid je komende 2 jaar een mooi verblijf zal meemaken.
    Dikke kus van Natasja

  • 22 September 2009 - 14:49

    Carla:

    Fijn om te horen, dat je goed bent aangekomen.
    We blijven je volgen.
    Veel werkplezier!
    Lfs.Carla

  • 22 September 2009 - 19:40

    Joyce:

    Ha Frits!

    Wat goed om van jou zelf te kunnen lezen dat je goed bent aangekomen en in een prima accommodatie terecht bent gekomen! We denken in de nuchtere Reigerstraat aan je hoor! Zeker als we de papierbakken op vrijdag weer eens zijn vergeten! Haha!
    Maar even serieus... Frits, geniet van die voor jou zo bekende geur van Afrika en maak er iets moois van! We blijven je volgen! Heel erg veel succes!

    Liefs Joyce

  • 29 September 2009 - 16:39

    Aida:

    En ik maar zoeken en zoeken, en kon ik Frits in ethiopie niet vinden. Nu wel, hehe!

    Ben echt heel nieuwsgierig naar je aventuren ( heb ik dat goed geschreven? Maak niet uit!!!)

    Gr Aida

  • 07 November 2009 - 14:30

    Ria Christiaanse:

    Hai Frits,
    ik ben wel niet van jouw lokatie, maar volg toch met plezier jouw indrukken van Ethiopie. Je begint al in te burgeren in dit inmense land en wens je daarbij veel geluk en inlevingsvermogen. Wij gaan binnenkort de eerste paal slaan op de Paradijslaan. Je zult het niet meer kennen als je weer terug bent. Maar eerst: veel gezondheid, geluk en sterkte bij jouw werk.
    Groetjes, Ria

  • 11 Juni 2010 - 14:12

    Jari:

    Hoi Meester Frits (Nog steeds hoor)
    Ik bedank u nog voor alles wat u voor mij heeft gedaan. Ik zie u nog wel een keertje hopelijk tot gauw!
    Groeten(je leerling)Jari

    ps. Toen ik dit schreef zat ik naar Around the world van Daft Punk te luisteren! Het gaat steeds beter met de muziek.:D

  • 11 Juni 2010 - 14:17

    Jari^o):

    oja ik geef u de vollybal ook nog mee.:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frits

Actief sinds 05 Aug. 2009
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 56060

Voorgaande reizen:

12 September 2009 - 20 Augustus 2011

Sharing skills and changing lives in Ethiopia

Landen bezocht: